FiA - medzinárodná automobilová federácia (FEDERATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE)
FOCA - medzinárodná asociácia konštruktérov suťažných automobilov
atmosferický motor - priamy prístup vzduchu do motora, v sacom potrubí je podtlak
preplňovaný motor (turbo) - dodávka potrebného vzduchu do motora pomocou turbodmychadla (hnané výfukovými plynmi), alebo kompresoru (hnaný remeňom)
restriktor - obmedzovač prietoku vzduchu v sacom potrubí pri preplňovaných motoroch (sk. A vnútorný priemer 34mm, sk. N - 32mm)
dump ventil - pretlakový ventil na vypúšťanie prebytočného tlaku v sacom potrubí za turbom
ALS - systém, na zabezpečenie roztáčania turba pri vymačknutom plyne
intercooler - medzichladič nasatého vzduchu
tripmaster - computer pri spolujazdcovi (rally)
sekvenčná prevodovka - postupné radenie rýchlostí bez spojkového pedálu pod plynom
Okruhové preteky
okruhové plecháče:
GT - grand turismo (preteky vypísané FIA)
ST - super turismo (preteky vypísané narodnými asociáciami napr.: RAC, ADAC)
formule: (monokokpity)
F3 - atmosferický motor do 2000ccm
F3000 - atmosferický motor do 3000ccm (s obmedzeným výkonom)
F1 - atmosferický motor do 3000ccm bez obmedzenia výkonu
pozn. v pretekoch do vrchu sú formule radené do triedy "E"
Súťaže (rally)
delenie skupín a tried:
WRC - world rally car - identické s A8 (limitovaná hmotnosť min.1230kg, výkon max.221kW/300k)
Kitcar - identické s F2 alebo F3 s povolenými vyššími úpravami
(pozn. WRC a Kitcar môžu byť postavené výhradne továrňou, alebo firmou, ktorá je poverená danou továrňou)
F2 - atmosferický motor do 2000ccm s pohonom jednej nápravy
F3 - atmosferický motor do 1600ccm s pohonom jednej nápravy
skupina: "A" - športové vozidlá postavené podľa homologácie sk.A na daný typ súťaže (pozn. total-brutal úpravy, povolené je takmer všetko v rámci homologácie)
triedy:
A8 - nad 2000ccm vrátane preplňovaných verzií (turbo - koeficient 1,7 z objemu) povolené sú poháňané 1 alebo 2 nápravy
A7 - do 2000ccm
A6 - do 1600ccm
A5 - do 1400ccm
skupina: "N" - produkčné vozidlá upravené podľa homologácie sk.N na daný typ súťaže (identické so sériovými vozidlami s bezpečnostnými úpravami ako sú: klietka, bezp. sedadlá, 5 bodové pásy, bezp. nádrž, bez koštrukčných úprav motora a podvozku)
triedy:
N4 - nad 2000ccm vrátane preplňovaných verzií povolené sú poháňané 1 alebo 2 nápravy
N3 - do 2000ccm
N2 - do 1600ccm
N1 - do 1400ccm
skupina: "HR"(hobby rally) SK - autá už s prešlou homologáciou